3.6.07

Blog jako neviditelný partner

Zamýšlel jsem se nad tím, proč dnes vlastně lidé zakládají blogy? Například u některých politiků či lidí, kteří jsou tzv. "mediálně známí" to chápu. Potřebují přesvědčit co nejvíce lidí pro své názory a jelikož internet je dnes již zcela běžným a dostupným médiem pro každého (stejně jako noviny), tito lidé neváhají a plnoprávně toto médium využívají. Prostřednictvím blogů sdělují své názory a myšlenky veřejnosti, která si ráda (někdy) jejich názory vyslechne. Důležitá je také interaktivita internetu, kdy lidé mohou okamžitě na publikované příspěvky reagovat (u novin to jde dost těžko).
Co však sledují blogy, které jsou zakládány "běžnými občany" (rozuměj "mediálně neznámí). Opravdu lidé tyto blogy čtou? Jasně, každý má právo založit si svůj blog a na něj psát v podstatě o všem a cokoliv, co se mu zrovna urodí v hlavě. Nemá však nikde zaručeno (to však nemá ani ten mediálný známý člověk), že si lidé jeho názor opravdu přečtou. Při čtení některých blogů ve mně opravdu vyvstává myšlenka, zda lidé, kteří takový blog vedou a pravidelně na něj přispívají, si prostě chtějí jen ulevit a své myšlenky vyventilovat "ven". Mají na to samozřejmě právo. Příjde mi však, že tito lidé prostě nemají partnera (posluchače), který by je byl ochoten vyslechnout, proto své (s prominutím) žvásty "hodí" na net a on už si to někdo přečte. Možná, že jsem do dneška nepochopil pravý smysl (některých) blogů ale některé mi připadají opravdu zbytečné. Moje svaté právo však je tyto blogy nečíst, zato jsem vděčný.

1 comment:

Lucy said...

No, já myslim, že to bude někde napůl. Touha se vykecat samozřejmě vede, ale část lidí (například já) je jistě přesvědčená o tom, že má co říct. a když zrovna nemá, prostě třeba týden nic nenapíše, protože je pitomost zahlcovat svou stránku něčím, co nepatří do jejího profilu nebo je evidentně osobní blábol, který je lepší si nechat do dopisu kamarádce. Ono také stačí když si vás všimne pár lidí z oboru a hned pochopíte, že ani k sobě nemůžete psát hned tak něco, protože vás podle toho začínají soudit, takže si taky nemůžete dovolit psát úplně "co chcete"... 20-30 čtenářů denně není z pohledu novin nic moc, ale lepší než se píhnout do oka;-)