17.6.07

Nej nej blog

Blogy čtu výjimečně, ale jednu adresu musím opravdu doporučit – s trochou tolerance (která je na webu bez striktních pravidel jaksi povinná a samozřejmá) ji můžeme rovněž označit za weblog. Mnohé jeho charakteristiky naplňuje, v dalších věcech je nesrovnatelně převyšuje. Stránky má na svědomí (tedy předpokládám) jediný člověk, sice Ing. Ivo A. Benda. Aktualizuje je porůznu, několikrát do měsíce, a to alespoň od května 2000, jak prozrazuje sekce „aktualizace“. Kromě "obyčejných" příspěvků se zde nachází přehršle fotografií a obrázků, grafy, básně, audio i video, nesmí chybět ani užitečné odkazy. Co už ale na blogu zpravidla neobjevíte, jsou texty knih ke stažení, v souhrnu na 7000 stran, nebo přes 4000 sdělení. Bonusem je 12 jazykových podsekcí Stránky nejsou ale tolik samoúčelné (bez urážky, bloggeři a bloggerky), jsou součástí širší osvětové kampaně. Proto zde naleznete i letáky, plakáty i další propagační či aktivistické materiály k vytisknutí, ještě kurióznější je třeba pexeso nebo kvarteto s příslušnou tématikou. Ing. Benda má nemalé ambice, což dokazují třeba otevřené dopisy prezidentům, ale i rozhovory, jež poskytl médiím všeho druhu, nebo TV a rozhlasové pořady, ve kterých vystupoval. Tematický záběr je poměrně široký, někde se věnuje médiím, politice, nebo filosofii, jinde třeba počítačovým technologiím i principu vesmírného cestování, ale i mnohému dalšímu.

Zkrátka a dobře na www.vesmirnilide.cz je materiálu, že byste to prohlíželi týden v kuse. Ne, že bych to někdy všechno pročítal, nebo bych to plánoval, ale inženýr Benda má moje hluboké uznání – vsadím se, že obsáhlejší blog nenajdete. Jestli jo, slibuje, že si přečtu prvních 500 sdělení.

P. S. Strašně by mě zajímalo, jestli dělá pro peníze, nebo ze srandy. Nebo dokonce z přesvědčení?


P. P. S. Přidávám útržek ze sdělení č. 2478, je tedy aspoň 8× delší, tak jsem tu nechtěl zabírat víc prostoru. Zájemci snadno dohledají…

2478. Politické harašení.

(Přijal Ivo A. Benda.)

14:23–19:00 hodin. 13.11.2004.



Místo: Brno, okolí Brna.


POLITICKÉ HARAŠENÍ



„Drazí přátelé,
jednoho dne před volbami
naši milí Vesmírní,
do pořadu Kotel mne přivedli.
Ó, to bylo veselé !

S panem Bendlem jsem mluvila,
na čipy se ho zeptala,
o Vesmírných lidech prý neslyšel,
faleš i prezident by mu záviděl.
Informace máme mu poslat zas,
nikdy je prý nedostal od nás.
Čipy, lidu českému, vážení,
hrozí, a to pouze těm,
co odpočet budou chtít při zdanění !
To pan Bendl mi stále opakoval,
na mé argumenty se všelijak vykrucoval.
To byl směšný kolovrátek výmluv dokola,
nevěděl jak dál,
na podporu u něj stála gorila.

To zas jednou zvečera,
já na politiku opět si vzpomněla,
za panem Topolánkem jsem šla,
otázky mu klást začala.
Ten ale upřímný tuze byl,
oči v sloup hned otočil
a zvolal:
„Vesmírní lidé, to stále mi chodí !“
Inu, jeden informace má, druhý ne,
to je mi tuze podivné !
Obálku s letáčky si vzal velmi rád,
že je tam poklona pro něho
si myslel snad.
Tu jeho stoupenec zvolal z davu,
takový fešák, samý čert:
„Stvořitele nepotřebuji, mám svou hlavu !“
To jest rysem ODS – vulgární žert.

2 comments:

mediaguru said...

Blog mediálního guru taky neni špatnej;)
http://www.mediaguru.cz/index.php?id=1508

borisecek said...

Dobry den,
rad bych ziskat kontakt na autora blogu.Dekuji. borisecek@gmail.com