12.4.07

Proč nejsem IN aneb Co napsat o blozích na blog

Blogy nevyhledávám, blogy nečtu, na blogy (dobrovolně) nepíšu. Když už jsem se na nějaký z nich záhadným způsobem dostala, nechalo mě to chladnou (a to dokáže jen málo co a málo kdo). A jak se dozvídám z článku o blozích, nejsem tudíž vůbec „in“. (No ale to je mi taky vlastně jedno.)

Tuhle moji naprostou lhostejnost (nepočítaje samozřejmě můj vroucný citový vztah k blogu letošních Nových médií) způsobují dvě okolnosti.
A. Absence času – pročítání blogu/ů je dost časově náročné a vytváření svého vlastního ještě víc (pokud by měl mít alespoň trochu slušnou úroveň).
B. Absence povědomí o dobrých blozích – všechny blogy, které jsem nedopatřením zkoukla, nestály za moc. A taky ve mně zanechaly dojem, že celá řada lidí, která si píše na netu svůj „deníček“, si nevidí do klávesnice. Ve jménu svobody projevu produkují a veřejně prezentují haldy slovních exkrementů, které jsou prosty jakéhokoliv morálního rámce. To ale neznamená, že neexistují ty, které za pozornost stojí. Ale kde je hledat? Vyhledávač si jednoduše vyvrhne něco málo přes miliardu odkazů a šmitec. Kromě toho, že bych se uklikala, je tu přeci již zmiňovaný bod A.

Osobně tedy dávám přednost názorovým sloupkům a tomu, co se nazývá blog, v tištěných médiích. Číst je můžu kdykoliv, kdekoliv (ano Lucko K., jsou i tací, kteří na toaletě čtou a mj. se tam prý skvěle učí slovíčka přilepená na dveřích) a už celkem tuším, čí texty mi sednou.

A s takovouhle „výbavou“ mám napsat na blog něco o blozích?! Skvělé. Takže se omezím jen na pár celkem zajímavých odkazů.

Věděli jste o loňské soutěži BigBloger? (Já samozřejmě ne.) Postřehy shrnuje ve svém článku Jan Ambrož. http://www.lupa.cz/clanky/bigbloger-na-lidovky-cz-jak-noviny-valci-s-blogy/

Výsledky analýzy o medializaci fenoménu blog z let 2000 až 2005. http://mediainfo.cz/spolecnost-kultura/558.html

A jeden takový příklad medializace blogů z listopadu 2006.
http://technet.idnes.cz/blogy-jinak-od-on-line-denicku-k-informacnimu-profi-nastroji-pll-/sw_internet.asp?c=A061102_13 1326_sw_internet_NYV

2 comments:

Don Insalata said...

Jojo, souhlas, téměř geniální britský komik Ricky Gervais (www.rickygervais.com) v jednom svém stand-upu říkal, že naprosto nechápe smysl osobních internetových stránek (možno i blogů), kam nějaký 16letý nýmand píše: "Ahoj, jmenuju se James a tohle je moje kočka Patty."

Pak se ani člověk nemusí divit, že je tolik internetových stránek, když většina z nich stojí za velké H, malé o, římskou pětku, en a o.

Lucy said...

Já jsem si taky dlouho myslela, že blogy jsou úplně na nic, ale stejně jsem propadla šílenství vlastní tvorby. Ale přece jen si myslím, že moje stránky nejsou tak úplně na h....

P.S.: na toaletě čítám spíš Rychlé šípy a beletrii než slovíčka, protože mtaka by mi nedovolila něco nalepit na dveře :-)