16.5.07

Nový Zéland není jen Frodo Pytlík

Příspěvek Marka Měchury :

Jistě znáte film Obecná škola. Zdeněk Svěrák tam jako otec malého Edy říká učiteli Hnízdovi: „Já myslím, že tyhle děti čeká krásná budoucnost. Budou cestovat, poznají svět.“
V roce 1946 to byla pro mladé lidi z tehdejšího Československa určitě optimistická vyhlídka, ovšem následné politické události z toho udělaly absurdní záměr.
Poznat svět a cestovat se dalo „normálním“ způsobem až mnohem později. Naše generace to možná už vnímá jako určitou povinnost. Vycestovat do zahraničí za studiem, za prací či zkrátka na zkušenou.
Nikdy jsem nebyl čtenářem blogů a když jsem tak četl vaše příspěvky, ani mě to asi nemusí mrzet. Díky mému kamarádovi jsem se ale k jednomu blogu dostal, k jeho virtuálnímu cestovnímu deníku po Novém Zélandě: http://vzhurunohama.blogspot.com/.
Určitě to pro všechny může být dobrá inspirace pro budoucí plány. A komu by snad přišlo, že Nový Zéland je moc daleko, může uvažovat třeba o cestě do Austrálie: http://australia.bloguje.cz/.
Marek Měchura