20.5.07

Proč nemám rád ICQ

Je tomu již řadu let, co mi kamarád poradil, abych si nainstaloval ICQ. Z počátku se mi představa, že si budu moci zadarmo psát se svými kamarády a přáteli, zdála úžasná. Nejdříve jsem měl v "Kontakt listu" pouze onoho kamaráda. Postupně se můj seznam kotaktů na ICQ začal rozrůstat a s tím i čas strávený v tomto komunikačním prostředí. Vždy když jsem zapnul počítač, automaticky se spustilo i ICQ. Takže místo, abych uděal potřebnou práci ať do školy, nebo kamkoli jinam, tak jsem si začal s někým psát. Většinu času stráveného u počítače jsem doslova proflákal na ICQ. Postupně jsem si na ICQ zvyknul natolik, že jsem začal zjišťovat, že je pro mě především únik před povinnostmi a úkoly a jejich odkládání na pozdější dobu.

Byly období, kdy jsem vážně uvažoval, že ICQ odinstaluji. Nakonec jsem však došel k závěru, že bude stačit, když si přednastavím statut INVISIBLE, takže ostatní lidé nebudou vědět, kdy jsem a kdy nejsem online, a tudíž mi nebudou psát jen proto, že se právě nudí a vidí, že jsem online, ale jen, když budou opravdu něco potřebovat. S tím, že budou vědět, že jim na zprávu odpovím, jakmile uznám já za vhodné. V případě naléhavého požadavku proto budou muset použít mobil a neušetří korunu za zprávu. Dokonce, i když mám čas a jen tak projíždím weby, tak zůstávám invisible a neměním statut na online, poněvadž mi vadí, že všichni ti co jsou v mém kontakt listu, ale nejen ti, mají možnost vidět, kdy jsem u počítače a jak dlouho tam jsem.